זריקות רג'נוג'ל – פיתוח ישראלי לטיפול בבעיות מפרקים

זריקות רג'נוג'ל הן טיפול ביולוגי חדשני לדלקת מפרקים ניוונית, שחיקת סחוס וכאבי מפרקים.
הוא מיועד לטיפול במפרק הפגוע ולמניעת שחיקה נוספת של הסחוס.
רג'נוג'ל פותח בפרוקור (Procore), חברה ביוטכנולוגית ישראלית,
על ידי צוות בראשות פרופסור אבנר יאיון ממכון ויצמן – רופא וחוקר מומחה לתחום הסחוס והעצם.

זריקות רג'נוג'ל משלבות בין שני חומרים טבעיים:

חומצה היאלורונית – מרכיב אנטי דלקתי טבעי האחראי על גמישות רקמות המפרק.
פיברינוגן – חלבון הקרישה העיקרי בדם שבעת הזרקתו לרקמה הופך לפיברין – מסייע טבעי לריפוי פצעים ושיקום רקמות.
עם הזרקתו למפרק, חודר הרג'נוג'ל לסדקים ולאזורים הפגועים בסחוס והופך לג'ל יציב התומך במפרק, מפחית כאב ומשקם את הסחוס.

רג'נוג'ל - דר עמית רגב

היתרונות של זריקות רג'נוג'ל:

• הפחתה משמעותית ומהירה (לעתים אפילו מידית) בעוצמת כאבי המפרקים.
  • שיפור תנועת המפרק והגנה מפני שחיקת הסחוס.
  • יצירת סביבה התומכת ברקמות ומאפשרת את שיקומן.
  • רג'נוג'ל הופך לג'ל יציב בולם זעזועים ומפזר את לחצי החיכוך המופעלים על המפרק הפגוע.
  • רג'נוג'ל מבוסס על חומרים טבעיים לחלוטין ולכן בטיחותי לשימוש ואינו גורם לתופעות לוואי מקומיות או כלליות.
  • הג'ל שאר במפרק לאורך זמן ולכן השפעתו ארוכת טווח.

קיימים שני סוגי טיפול ברג'נוג'ל:

1. רג'נוג'ל – מוצר מוכן לשימוש המורכב מחומצה היאלורונית מוצלבת עם החלבון פיברינוגן.
    לאחר ההזרקה למפרק, הפיברינוגן הופך לפיברין. התרכובת הופכת לג'ל ויסקואלסטי יציב.
  2. רג'נוג'לOSP -טיפול משולב של רג'נוג'ל ו-PRP
    מורכב מחומצה היאלורונית בעלת משקל מולקולרי גבוה המתחברת לפיברינוגן שבפלסמה של המטופל ומועשרת בטסיות (PRP).
    בזכות ה PRP המכיל בין היתר גורמי גדילה, מואץ תהליך השיקום וההחלמה של המפרק הפגוע.

הטיפול ברג'נוג'לOSP – מתבצע על ידי לקיחת דם מהמטופל ושימוש בצנטריפוגה להפרדתו ולקבלת פלסמה עשירה בטסיות.
לפלסמה זו מוסיפים את החומצה ההיאלורונית, ליצירת תרכובת ייחודית ההופכת במפרק לג'ל וויסקואלסטי המשתלב עם חומרי הבניה והחומרים האנטי-דלקתיים שבפלסמה.

עד כה טופלו מאות מטופלים בתכשירי הרג'נוג'ל והם מדווחים על הקלה משמעותית בסימפטומים.
הרג'נוג'ל אושר להזרקה למפרקי הברך, הירך והכתף על ידי משרד הבריאות.
בקרוב יאושר להזרקה למפרקים נוספים.

ניתן לברר את התאמתכם לטיפולים חדשניים בזריקות במרפאתו של ד"ר עמית רגב.
נשמח לענות על כל שאלה על הטיפולים האפשריים בבעיות מפרקים ועל האופציות הקיימות כיום לדחיית ניתוח החלפת מפרק.