האתר של ד"ר עמית רגב אורטופד מומחה להחלפת מפרקים

סובלים מדלקת מפרקים ניוונית? כאבים במפרקים? פציעות ספורט?
דלקת בגיד או פריצת דיסק?
זריקות אורטוקין מקלות על הכאב

אורטוקין היא טכנולוגיה ביולוגית מתקדמת לטיפול במפרקים עם אוסטאוארטריטיס, פציעות ספורט ופריצת דיסק ללא תופעות לוואי.
השיטה בשימוש קליני נרחב באירופה מאז 1997 והוכחה כיעילה. הטיפול באמצעות זריקות אורטוקין מסייע לגוף להילחם בתהליךהדלקתי, מגן על הסחוס מפני שחיקה נוספת, משפר תנועתיות ותפקוד ומפחית את רמת הכאב במפרקים.

זריקות אורטוקין – רקע רפואי

הארכת תוחלת החיים הביאה לעלייה משמעותית בשכיחותה של אוסטאוארטריטיס (OA) – דלקת מפרקים ניוונית – המהווה את אחת מהמחלות הכרוניות הנפוצות ביותר בעולם בקרב האוכלוסייה הכללית.
בשנת 2020 צפויה האוסטאוארטריטיס להיות המחלה הרביעית בחומרתה, הגורמת לנכות ומגבלות.
מפרק הברך, הירך, הקרסול, עמוד השדרה וכפות הידיים הם האיברים הנפגעים בשכיחות הגבוהה ביותר.

המונח אוסטאוארטריטיס מתאר תהליך בו מתרחשת שחיקת סחוס הדרגתית במפרקים ובעצמות השלד הסמוכות לו.
אוסטאוארטריטיס הינה מחלת מפרקים מולטי פקטוראלית בעלת רבדים שונים כולל הפרעות ביו מכאניות, תורשתיות וביולוגיות, זוהי מחלה קשה לטיפול.
הגורמים העיקריים לדלקת מפרקים ניוונית (אוסטאוארטריטיס) הם גנטיקה, עודף משקל, עומס יתר מעבודה פיזית ופעילות ספורטיבית מאומצת וקבועה.גם מפרקים שעברו טראומות כמו קריעת רצועה, קריעת מיניסקוס, שברים וכו' עלולים להביא לעומס יתר מוקדי בסחוס המפרק ובכך לגרום לנזקי סחוס ושחיקה.
התהליך הדלקתי נובע משינויים מולקולאריים בסחוס, כמו שינוי בכמות החומרים ובהרכבם. ברמה התאית השחיקה הקיימת בסחוס המפרקי נובעת מחוסר איזון בין גורמי בניה וגורמי הרס (pro inflammatory cytokines) הקיימים ברקמת הסחוס והסיניובה, והמפעילים אנזימים המפרקים את מרכיבי הסחוס.

התגובה הדלקתית עלולה להביא לשחרור אנזימים בתוך נוזל המפרק, המפרקים את הקולגן ויתר חלבוני הסחוס.
תגובה שכזאת מביאה בסופו של דבר לתהליך שחיקתי של הסחוס, אותו מנהל חלבון מפתח הקרוי IL-1.
עם הזמן, מופיעים גם שינויים ועיוותים במבנה העצם, הנובעים בין השאר מ"תיקון" בחלוקת העומס של הגוף, תיקון היוצר שינויים ביציבה, ודבר הזה מצידו גורם לכאבים קשים נוספים.
חולי OA מתלוננים על כאב כרוני קשה במפרק הפוגע ביכולת התנועה והתפקוד. מחלה זו לא רק פוגעת במפרקים אלא גם בתפקוד הפיזי ובמצב הנפשי והכלכלי.

כיצד פועלות זריקות אורטוקין

זריקות אורטוקין הן שיטת טיפול המשפרת את האיזון בין גורמי הפירוק לבין גורמי הבניה של הסחוס וכך מאריכה את אורך חייו של המפרק הפגוע ומשפרת את תפקודו.
הטיפול בשיטת אורטוקין מבוסס על עקרון הריפוי העצמי של הגוף: במסגרת הטיפול נלקח דם מווריד החולה אל תוך מבחנות המוגנות בפטנט ובאמצעות ציוד ייחודי מופק סרום המכיל חלבונים אנטי דלקתיים בכמות של פי 140 יותר ממה שהגוף מסוגל לייצר וכ- פי 200 יותר פקטורי גדילה.

הגוף עצמו לא מסוגל לייצר כמות כה גבוהה של מרכיבים חיוניים המסייעים למערך ההגנה ומלחמה של הגוף במחלה וגם איננו מסוגל לרכז ולמקד אותם באופן יעיל במקום הפגוע.
אורטוקין, למעשה, מאפשר לעשות זאת וכך מייעל את פעילותו הטבעית של הגוף.
סרום המופק מתאי דם של המטופל מוזרק בחזרה לתוך חלל המפרק בסדרה של זריקות (כמות הזריקות תלויות במקום הפגועה: למפרקים בין 4-6 זריקות).
מחקרים שנערכו הוכיחו את בטיחות ויעילות הטיפול.
אורטוקין מאפשר בדרך טבעית, ללא תופעות לוואי והגבלת גיל טיפול ביולוגי בטוח לחולי אוסטאוארטריטיס.

שלבי הטיפול באמצעות זריקות אורטוקין

1. לקיחת דם מהווריד לתוך מבחנות EOTII
  2. אינקובציה של הדם בתוך מבחנת EOTII בטמפרטורה של 37oC לשם ריבוי IL-1Ra
  3. הפרדת הסרום מהדם הנקרש ע"י סרכוז
  4. הזרקת הסרום לתוך המפרק או העצב המודלק פעם-פעמיים בשבוע

תהליך הפקת הסרום מתבצע במרפאת הרופא. אין צורך במעבדה חיצונית.

יתרונות הטיפול בזריקות אורטוקין:

• מתבסס על מרכיב טבעי המצוי בגוף
  • פועל באופן ממוקד באזור הפגוע
  • עוצר את תהליך הדלקתי
  • מגן על הסחוס מפני שחיקה נוספת
  • מפחית משמעותית את רמת הכאב
  • משפר תנועתיות ותפקוד המפרק
  • ללא תופעות לוואי בלתי רצויות
  • מתאים לכל גיל

למי מתאימות זריקות אורטוקין?

אורטוקין נמצא מתאים לסובלים מהבעיות הבאות:

• דלקות מפרקים ניווניות (אוסטואורטריטיס של הברך או אוסטאוארטריטיס של הירך)
  • פריצת דיסק
  • בלט דיסק
  • פציעות ספורט

במרפאתו של ד"ר עמית רגב, אורטופד מומחה להחלפת מפרקי ירך ומפרקי ברך, ניתן לקבל את כל המידע על זריקות אורטוקין. אנו מאמינים בטיפול מקצועי ועדכני ככל הניתן, התורם לשיפור איכות חיי המטופלים וחשוב לא פחות, ביחס אישי ולבבי.