• רח' החושלים 8,קומה 2 הרצליה פיתוח 4672408
  • 09-959-2555

Latest News

כאבי ברכיים המחמירים בלילה

כאבי ברכיים בלילה הם תופעה מאוד נפוצה, בעיקר כשמדובר על כאבי ברכיים הנגרמים מדלקת מפרקים ניוונית (אוסטיאוארטריטיס) – השכיחה מבין דלקות המפרקים הקיימות. לעתים גם מגע מזערי בין הברך למיטה יכול ליצור אי-נוחות המפריעה לשינה סדירה וטובה. אמנם החולים בדלקת מפרקים לא סובלים מכאבים רק בלילה – מטופלים רבים מדווחים על כאבים גם בשעות אחרות

איך למנוע פגיעה בברכיים בעת ריצה?

ריצה היא דרך נהדרת לשמור על כושר. העלויות נמוכות, אין צורך בציוד מיוחד וניתן לרוץ כמעט בכל מקום. אבל מה עם הברכיים? אמנם ריצה מקושרת לבעיות בברכיים, אבל חוקרים סבורים שאפשר למנוע את הפגיעה. מה הקשר בין בעיות ברכיים וריצה? ריצה, מיסודה, אינה אמורה לגרום לבעיות בברכיים. למעשה, יש הוכחות לכך שהיא, בעצם, מועילה להן.

סיבוכי דלקת מפרקים ניוונית

דלקת מפרקים ניוונית משפיעה לרוב על מפרקי הירכיים, הברכיים, הגב תחתון, הצוואר והאצבעות. זוהי דלקת שהגורם לה הוא הידלדלות הסחוס המונע חיכוך ישיר בין עצמות המפרק. מחלה זו יכולה לגרום לכאב עז, נפיחות וקשיות במפרקים המובילה למגבלה בתנועה. ללא טיפול, עלולות להתפתח בהדרגה בליטות על העצם ואילו הנפיחות הנובעת מהדלקת עשויה להגביר את שחיקת הסחוס,

טיפול בבוץ ובאמבטיות מלח

האם טיפולי בוץ חם ואמבטיות מלח ומינרלים, יכולים להקל על תסמיני דלקת מפרקים ניוונית? ממחקר ראשוני ומוגבל בהיקפו עולה שיש טעם להמדיך ולחקור את כיווני הטיפול האלה. דלקת מפרקים ניוונית היא מחלה שתסמיניה העיקריים הם כאבים, נפיחות וקשיחות של המפרק. מחלה זאת אמנם עשויה להשפיע על כל המפרקים, אך היא שכיחה בהשפעתה על הירכיים, הברכיים

סובלים מכאבי מפרקים? אל תדחו את הטיפול

בסקר רחב היקף שנערך בבריטניה בשנים 2014-2016  וכלל 2000 משתתפים, נמצא שאנשים סובלים מכאבי מפרקים לאורך שנים, לפני שהם מחפשים טיפול שיקל עליהם. ממצאי הסקר הם: 16% מהמשתתפים, המתינו שנה לפני שחיפשו טיפול שיקל על כאבי מפרקים. 28% חיכו למעלה משנתיים לפני שהחלו לחפש מזור לכאבים. 52% דחו את הפנייה לטיפול, כי לא חשבו שמדובר

5 דרכים טבעיות להקל על כאבי ברכיים

כאבי ברכיים נגרמים מסיבות שונות, ביניהן רצועות קרועות, דלקת מפרקים ניוונית ודלקת הכסת (בורסיטיס). הטיפול בכאב מבוסס בדרך כלל על משככי כאבים ללא מרשם בשילוב תרופות אנטי דלקתיות. כשהכאב חמור וקיימת מגבלה בתנועה ניתן לקבל טיפול בזריקות ובמקרים של שחיקה משמעותית של הסחוס  נשקלת התערבות ניתוחית – החלפת מפרק חלקית או מלאה. ניתן לסייע לטיפול

יוגה בישיבה וכאבי מפרקים

אנשים הסובלים מדלקת מפרקים ניוונית או מבעיות מפרקים אחרות, נמצאים לפעמים בקונפליקט באשר לשילוב הפעילות הגופנית בחייהם. מצד אחד ידוע שפעילות גופנית, ובעיקר פעילות אירובית, מסייעות לטיפול בדלקות מפרקים בהקלה על הכאב. כמו כן מועילה הפעילות להרחבת טווח התנועה – על ידי חיזוק השרירים שסביב המפרק הפגוע. אך מטופלים רבים נמנעים מפעילות גופנית בדיוק מסיבות

מחקרים מוכיחים: ירידה במשקל מעכבת את ניוון סחוס הברך

ידוע לכולנו שלעודף משקל יש השפעה מזיקה על מערכות שונות בגוף. השמנה מכבידה על פעילות מערכות הגוף כמו הלב, הריאות והכליות והיא נחשבת לגורם סיכון למחלות רבות כמו סוכרת, עלייה במדדי השומנים בדם, מחלות לב ושבץ מוחי. עודף משקל משפיע גם על המפרקים בגוף, ובמיוחד על המפרקים הגדולים הנאלצים לשאת בכל משקל הגוף, ידוע כי

איך מרגישים כשיש ארטריטיס?

איך מרגישים כשסובלים ממחלות מפרקים? מהם תסמיני ארטריטיס? לשאלה זו אין תשובה חד משמעית. ארטריטיס הוא שם כולל למגוון רחב של בעיות מפרקים, כך שהתסמינים משתנים מאדם לאדם ותלויים גם בסוג המחלה הספציפי וגם במידת החומרה של המחלה. ישנם אנשים שמחלת המפרקים שלהם מערבת מספר מפרקים קטן וההשפעה על אורח החיים שלהם כמעט בלתי מורגשת.

טיפול בארטריטיס

ארטריטיס על סוגיו הרבים מתאפיין בכאב, נוקשות המפרק והגבלת התנועה. קיימות אפשרויות טיפול רבות העוזרות להפחית כאבים, להקל על הנוקשות ולאפשר למטופל להתנהל בעצמאות יחסית בחיי היומיום. סביר להניח שתוכנית הטיפול בארטריטיס תתבסס על יותר מאפשרות טיפולית אחת. בנוסף קיימות אפשרויות שיסייעו למטופל לטפל בעצמו, לנהל את הכאב ולנוע ביתר קלות. לעתים, מציאת תוכנית הטיפול

שינוי גודל גופנים