• רח' החושלים 8,קומה 2 הרצליה פיתוח 4672408
  • 09-959-2555

Latest News

כיצד מתמודדים עם דלקת מפרקים בחורף?

בין מדרכות חלקלקות בגלל הגשם, החמרת כאבי המפרקים בגלל הקור ושפעת הגורמת לכאבי שרירים, החורף  יכול להיות עונה אכזרית לסובלים מבעיות מפרקים. אמנם ישנם מטופלים שמרגישים טוב יותר בחורף אך רובם המוחלט של הסובלים מדלקת מפרקים סובל מהחמרה בתסמיני הדלקת בעונת הקור. אין סיבה מדעית מובהקת לכך שמזג אוויר קר מחמיר את הכאב והנוקשות במפרקים

טיפול לא ניתוחי בדלקת מפרקים ניוונית של הברך

דלקת מפרקים ניוונית של הברך פוגעת בסחוס הברך עד לשחיקתו המלאה וגורמת לחולים בה כאב, נפיחות ומגבלות בתנועה עד כדי פגיעה בחיי היומיום. האפשרות הניתוחית נשקלת כאשר קיימת פגיעה משמעותית באיכות החיים ונראה שניתוח החלפת מפרק הוא האפשרות היחידה העומדת על הפרק שיכולה לשפר את המצב. בשלבים ראשוניים של הדלקת ישנן מספר אפשרויות לא כירורגיות

הנדסת רקמות וטיפול בדלקת מפרקים ניוונית

דלקת מפרקים ניוונית היא מחלה השוחקת בהדרגה את הסחוס המפרקי, שנועד לאפשר לעצמות תנועה חלקה וקלה. ככל ששכבת הסחוס נשחקת, החיכוך בין העצמות גובר, מה שמוביל לנפיחות, נוקשות וכאב. דלקת מפרקים היא מחלה חשוכת מרפא, שנחשבת היום לאחת הסיבות המובילות למוגבלות אצל מבוגרים. אמנם ניתן לאזן את השפעות המחלה באמצעות טיפול תרופתי, זריקות ופיזיותרפיה או

איך מתחזקים את המפרקים בזמן העבודה

כמו מבנה הבנוי מלבנים ומלט, גם את הגוף שלנו, המורכב מעצמות, בשר ודם יש לשמר ולתחזק. הדרך שלנו לתחזוקה שוטפת של הגוף היא דרך אורח החיים הבריא: תזונה, פעילות גופנית והקשבה לכל שינוי. כמעט כל תנועה פיזית יכולה לעזור לא רק בהקלה על כאבי מפרקים אלא גם בשמירה על טווח התנועה שלהם, בירידה במשקל, בשיפור

מתי כדאי להחליף את מפרק הברך?

אחת השאלות השכיחות של מטופלים הסובלים מדלקת במפרק הברך היא: האם הגיע הזמן לניתוח? שאלה פשוטה אבל מורכבת – כי התשובה עליה תלויה לא רק במצבו של מפרק הברך אלא במצבו הכללי של המטופל – במוכנות הנפשית שלו לניתוח, בהיסטוריה הרפואית שלו ובאורח חייו. לרוב, שני המדדים העיקריים שלפיהם מתקבלת החלטה הם איכות החיים וההערכה

כאבי ברכיים המחמירים בלילה

כאבי ברכיים בלילה הם תופעה מאוד נפוצה, בעיקר כשמדובר על כאבי ברכיים הנגרמים מדלקת מפרקים ניוונית (אוסטיאוארטריטיס) – השכיחה מבין דלקות המפרקים הקיימות. לעתים גם מגע מזערי בין הברך למיטה יכול ליצור אי-נוחות המפריעה לשינה סדירה וטובה. אמנם החולים בדלקת מפרקים לא סובלים מכאבים רק בלילה – מטופלים רבים מדווחים על כאבים גם בשעות אחרות

איך למנוע פגיעה בברכיים בעת ריצה?

ריצה היא דרך נהדרת לשמור על כושר. העלויות נמוכות, אין צורך בציוד מיוחד וניתן לרוץ כמעט בכל מקום. אבל מה עם הברכיים? אמנם ריצה מקושרת לבעיות בברכיים, אבל חוקרים סבורים שאפשר למנוע את הפגיעה. מה הקשר בין בעיות ברכיים וריצה? ריצה, מיסודה, אינה אמורה לגרום לבעיות בברכיים. למעשה, יש הוכחות לכך שהיא, בעצם, מועילה להן.

סיבוכי דלקת מפרקים ניוונית

דלקת מפרקים ניוונית משפיעה לרוב על מפרקי הירכיים, הברכיים, הגב תחתון, הצוואר והאצבעות. זוהי דלקת שהגורם לה הוא הידלדלות הסחוס המונע חיכוך ישיר בין עצמות המפרק. מחלה זו יכולה לגרום לכאב עז, נפיחות וקשיות במפרקים המובילה למגבלה בתנועה. ללא טיפול, עלולות להתפתח בהדרגה בליטות על העצם ואילו הנפיחות הנובעת מהדלקת עשויה להגביר את שחיקת הסחוס,

טיפול בבוץ ובאמבטיות מלח

האם טיפולי בוץ חם ואמבטיות מלח ומינרלים, יכולים להקל על תסמיני דלקת מפרקים ניוונית? ממחקר ראשוני ומוגבל בהיקפו עולה שיש טעם להמדיך ולחקור את כיווני הטיפול האלה. דלקת מפרקים ניוונית היא מחלה שתסמיניה העיקריים הם כאבים, נפיחות וקשיחות של המפרק. מחלה זאת אמנם עשויה להשפיע על כל המפרקים, אך היא שכיחה בהשפעתה על הירכיים, הברכיים