• רח' החושלים 8,קומה 2 הרצליה פיתוח 4672408
  • 09-959-2555

Latest News

דלקת מפרקים או קרע במיניסקוס?

איך נדע ממה נובע כאב הברכיים? לקרע באחת מרצועות הברך [קרע במיניסקוס] ולדלקת מפרקים ניוונית יש תסמינים דומים, שלא פעם מקשים על אבחון מדויק של הגורם לכאב: כאב מסביב למפרק הברך, בעיקר לאחר פעילות גופנית, כמו הליכה, ריצה ועליה במדרגות. נפיחות המופיעה כתוצאה מדלקת, וכאב כתוצאה ממגע. נעילת הברך – קושי בכיפוף ויישור הברך. מה

דלקות מפרקים המשפיעות על הברך

בהעדר חבלות או פציעות, דלקת מפרקים היא הגורם העיקרי לכאבי ברכיים. יחד עם זאת, דלקת מפרקים היא שם כולל לעשרות מחלות מפרקים. כשבאים לאבחן את מקור הכאב, יש לקבוע גם את סוג הדלקת. הנה 6 סוגים של דלקות מפרקים שעשויים להשפיע על הברכיים: אוסטיאוארתריטיס – דלקת מפרקים ניוונית זהו הסוג השכיח ביותר המשפיע על הברכיים.

7 תסמינים של דלקת מפרקים בברך

קיימים יותר מ-100 סוגים של דלקות מפרקים. שני הסוגים השכיחים "התוקפים" את הברכיים הם: דלקת מפרקים ניוונית [אוסתיאוארטריטיס]- מדובר במצב מתפתח, שבו הסחוס בין עצמות מפרק הברך הולך ונשחק בד"כ, מופיעה לאחר אמצע החיים. דלקת מפרקים שגרונית [ריאומטויד] – דלקת שעשויה להופיע בכל עת ובכל גיל, להשפיע על כל הגוף ולהכליל מספר מפרקים. מדובר במחלה

בחנו את עצמכם

בחנו את עצמכם האם אתם יודעים איך להקל על תסמיני דלקת מפרקים? ענו על השאלות. המתינו לאחר מענה על כל שאלה כדי לקבל את התשובה הנכונה במלואה. לבלוג שלנו

10 עובדות על אוסטאוארטריטיס של הברכיים והירכיים

אוסטאוארטריטיס – דלקת מפרקים ניוונית, היא הפגיעה הנפוצה ביותר במפרקים. המחלה הופכת לשכיחה יותר עם הגיל, כש-60 אחוז מהאוכלוסייה, מעל גיל 65, סובלים מתסמיניה. הנה 10 עובדות על המחלה: מפרקי הברכיים והירכיים מתבלים ונשחקים באופן תקין, הסחוס בין עצמות המפרקים מאפשר תנועה חלקה. עם הזמן הסחוס עשוי להתבלות ולהישחק, במיוחד במפרקים היותר שימושיים שלנו כמו

הקשר בין מוזיקה לכאבי מפרקים

במהלך החלמתה של ש. מניתוח החלפת מפרק הברך בבית החולים, הגיע מדי יום מתנדב, מטפל באמצעות מוזיקה, שחילל במשך חצי שעה. ש. משוכנעת שהמוזיקה תרמה לשיכוך כאביה. היא מדגישה שאין כל ספק בעיניה שהמוזיקה היא זו ששככה את כאביה ולא התרופות, שכן לא הסכימה ליטול משככי כאבים פרט לאקמול. מחקרים שונים מראים שייתכן שהיא צודקת.

השפעת כאבי מפרקים על המצב הנפשי

הכאב הנובע מדלקת מפרקים משפיע על מצב הרוח. קשה להישאר מעודדים ושמחים לאורך זמן, כאשר המפרקים פועמים מכאב, חמים ונוקשים. יתרה מזאת, כאבים ומוגבלות בתנועה גורמים לכם להפסיק לבצע פעולות שגרתיות כמו יציאה לבילוי עם חברים ומשפחה, התעמלות ועבודות בית קלות. במקרים חמורים – הדלקת יכולה להשפיע על יכולתכם לבצע פעולות בסיסיות ולגרום לכם להיות

5 סיבות להחמרת כאבי מפרקים

דלקת מפרקים ניוונית [אוסתיאוארטריטיס] היא מחלה המגבילה את פעילות המפרקים. המחלה מופיעה בתפוצה רחבה אצל האוכלוסייה המבוגרת, שגילה מעל 65. דלקת מפרקים בברכיים, מהווה גורם עיקרי למוגבלות בכלל ולמוגבלות בהליכה בפרט. כאבי מפרקים הם התסמין העיקרי לדלקת מפרקים ניוונית. הכאב נגרם כתוצאה משחיקת הסחוס המגן על העצמות מפני חיכוך זו בזו, אך קיימות סיבות נוספות

סיבוכים של דלקת מפרקים שגרונית

דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה אוטואימונית הפוגעת ב-0.5% עד 1% מהאוכלוסייה. זוהי מחלה רב מערכתית הפוגעת בעיקר במפרקים וגורמת להרס הסחוס ולעיוות המפרק. כשהדלקת אינה מאוזנת היטב, (אמצעות טיפול תרופתי, התערבות ניתוחית  או טיפולים שאינם תרופתיים) היא עלולה לגרום לסיבוכים רבים. אלה חלק מהמצבים הרפואיים שהסובלים מדלקת מפרקים שגרונית רגישים אליהם יותר מאשר האוכלוסייה הבריאה:

כיצד מתמודדים עם דלקת מפרקים בחורף?

בין מדרכות חלקלקות בגלל הגשם, החמרת כאבי המפרקים בגלל הקור ושפעת הגורמת לכאבי שרירים, החורף  יכול להיות עונה אכזרית לסובלים מבעיות מפרקים. אמנם ישנם מטופלים שמרגישים טוב יותר בחורף אך רובם המוחלט של הסובלים מדלקת מפרקים סובל מהחמרה בתסמיני הדלקת בעונת הקור. אין סיבה מדעית מובהקת לכך שמזג אוויר קר מחמיר את הכאב והנוקשות במפרקים

שינוי גודל גופנים