• רח' החושלים 8,קומה 2 הרצליה פיתוח 4672408
  • 09-959-2555

Latest News

איך מרגישים כשיש ארטריטיס?

איך מרגישים כשסובלים ממחלות מפרקים? מהם תסמיני ארטריטיס? לשאלה זו אין תשובה חד משמעית. ארטריטיס הוא שם כולל למגוון רחב של בעיות מפרקים, כך שהתסמינים משתנים מאדם לאדם ותלויים גם בסוג המחלה הספציפי וגם במידת החומרה של המחלה. ישנם אנשים שמחלת המפרקים שלהם מערבת מספר מפרקים קטן וההשפעה על אורח החיים שלהם כמעט בלתי מורגשת.

טיפול בארטריטיס

ארטריטיס על סוגיו הרבים מתאפיין בכאב, נוקשות המפרק והגבלת התנועה. קיימות אפשרויות טיפול רבות העוזרות להפחית כאבים, להקל על הנוקשות ולאפשר למטופל להתנהל בעצמאות יחסית בחיי היומיום. סביר להניח שתוכנית הטיפול בארטריטיס תתבסס על יותר מאפשרות טיפולית אחת. בנוסף קיימות אפשרויות שיסייעו למטופל לטפל בעצמו, לנהל את הכאב ולנוע ביתר קלות. לעתים, מציאת תוכנית הטיפול

מי אחראי לטיפול בארטריטיס?

ארטריטיס היא מחלה מורכבת הדורשת אבחון מעמיק של הגורמים לה, טיפול רחב טווח בתסמינים הישירים והמשניים ועבודה מתמדת לשיפור טווח התנועה ואיכות החיים; זוהי הסיבה שהרופאים המטפלים בה מגיעים מתחומים שונים ונלווים אליהם מטפלים פרא-רפואיים. מפאת הגורמים המגוונים למחלות הפרקים, ייתכן שרופא מומחה יפנה אתכם למומחה מתחום אחר וייתכן שאתם תבחרו לגשת לכמה מומחים כדי

סוגי ארטריטיס

מה זה ארטריטיס? ארטריטיס או דלקת מפרקים הינו מונח שמשתמשים בו כדי לתאר קבוצה של מעל ל-100 מחלות, המאופיינות במפרקים מודלקים. המונח מפרקים מתאר נקודות מפגש של עצמות, כמו למשל הברך – המחברת בין השוק לירך. קצות העצמות מכוסות סחוס, שנועד לבלום זעזועים ולמנוע חיכוך בין העצמות. המפרק נמצא בקופסית המפרק המייצרת נוזל סיכה בשם

טיפול בקרע במניסקוס – פיזיותרפיה או ניתוח?

אם אתם סובלים מכאבי ברכיים מתמשכים ואובחן אצלכם קרע במניסקוס, אתם וודאי תוהים מהו הטיפול הטוב ביותר, שיפתור את הבעיה ויפסיק את הכאב. מסתבר שהתשובה לשאלה זו אינה מובנת מאליה. מתוך סקירה של מחקרים בנושא עולה כי במקרים רבים ניתוח ארתרוסקופיה – טיפול נפוץ בבעיה, אינו יעיל למטופלים הסובלים מקרע במניסקוס, אך גם מסקנה זו

רגישות לחלקי מתכת של מפרק ברך חלופי

ניתוח להחלפת מפרק הברך, נחשב למוצלח מאוד. רוב האנשים שעברו הליך זה, בעיקר בשל דלקת מפרקים חמורה, שבעי רצון. עם זאת, לא כולם מרגישים בנוח עם מפרק ברך חלופי. למעשה, 10% עד 15% מהמנותחים לא מאושרים מתוצאות הניתוח. בירור הסיבה לכאבי מפרקים לאחר ניתוח מהווה אתגר לרופאים ולמטופלים. לפעמים הבעיה ברורה, כמו למשל במקרים של

לרכוב על סוס לאחר ניתוח החלפת ירך

כל־כך מרגש לקבל את הסרטון הזה, ממטופלת שהגיעה אלי במיוחד מאילת(!) כדי לעבור ניתוח החלפת ירך. שלושה חודשים אחרי הניתוח היא כבר רוכבת על סוס… (והיא מעל גיל 70, בלי עין הרע) אם גם אתם מחובבי הספורט האצילי הזה אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר לפני שאתם חוזרים לרכוב. רוכבי סוסים מנוסים, שסובלים מדלקת מפרקים

שבר במפרק הירך – טיפול והחלמה

שברים בעצם ובמפרק הירך הם שכיחים, ומעל גיל 65 הם מהווים סיבה נפוצה לניתוחים. למרבה הצער,המטופלים הפגיעים והחלשים יותר נמצאים בקבוצת הסיכון העיקרית של שברים אלה. חלק מהחבלות והפציעות האורתופדיות השכיחות מופיעות בקרב אנשים חסונים ופעילים גופנית, אך רוב מקרי השברים במפרק הירך מופיעים בקרב אנשים, שאינם פעילים גופנית. מטופלים הסובלים משבר במפרק הירך, ובני

טיפול בדלקות שונות במפרק הברך

דלקת במפרק הברך עלולה להפוך לבעיה משמעותית. תסמיני הדלקת העיקריים הם: אדמומיות, נפיחות וחום. הטיפול תלוי בסוג ובמיקום הדלקת. הדלקות החמורות ביותר מופיעות במפרק הברך עצמו, מקום בו למערכת החיסון קושי רב להילחם בהן. דלקת מפרקים זיהומית (Septic Joint) דלקת מפרקים זיהומית משמעה, שהדלקת נכנסה לתוך מתחם המפרק. מפרק הברך הוא חיבור בין שתי עצמות.

4 תרגילים לשמירה על בריאות הברכיים

אם אתם סובלים מכאבי ברכיים, תרגילי ברכיים מותאמים יכולים להועיל לכם. תרגילים כאלה יכולים לשפר את טווח התנועה וחוזק שרירי הברכיים והירכיים וכמו-כן, להפחית או למנוע כאבי ברכיים. מפרק הברך כולל את השוקה, עצם הירך ופיקת הברך. שלוש עצמות אלה, נתמכות ע"י שרירים, גידים ורצועות. כמו כן, בברך עצמה ישנם שני בולמי זעזועים הנקראים מניסקוסים.

שינוי גודל גופנים