• רח' החושלים 8,קומה 2 הרצליה פיתוח 4672408
  • 09-959-2555

Latest News

הקשר בין מוזיקה לכאבי מפרקים

במהלך החלמתה של ש. מניתוח החלפת מפרק הברך בבית החולים, הגיע מדי יום מתנדב, מטפל באמצעות מוזיקה, שחילל במשך חצי שעה. ש. משוכנעת שהמוזיקה תרמה לשיכוך כאביה. היא מדגישה שאין כל ספק בעיניה שהמוזיקה היא זו ששככה את כאביה ולא התרופות, שכן לא הסכימה ליטול משככי כאבים פרט לאקמול. מחקרים שונים מראים שייתכן שהיא צודקת.

השפעת כאבי מפרקים על המצב הנפשי

הכאב הנובע מדלקת מפרקים משפיע על מצב הרוח. קשה להישאר מעודדים ושמחים לאורך זמן, כאשר המפרקים פועמים מכאב, חמים ונוקשים. יתרה מזאת, כאבים ומוגבלות בתנועה גורמים לכם להפסיק לבצע פעולות שגרתיות כמו יציאה לבילוי עם חברים ומשפחה, התעמלות ועבודות בית קלות. במקרים חמורים – הדלקת יכולה להשפיע על יכולתכם לבצע פעולות בסיסיות ולגרום לכם להיות

5 סיבות להחמרת כאבי מפרקים

דלקת מפרקים ניוונית [אוסתיאוארטריטיס] היא מחלה המגבילה את פעילות המפרקים. המחלה מופיעה בתפוצה רחבה אצל האוכלוסייה המבוגרת, שגילה מעל 65. דלקת מפרקים בברכיים, מהווה גורם עיקרי למוגבלות בכלל ולמוגבלות בהליכה בפרט. כאבי מפרקים הם התסמין העיקרי לדלקת מפרקים ניוונית. הכאב נגרם כתוצאה משחיקת הסחוס המגן על העצמות מפני חיכוך זו בזו, אך קיימות סיבות נוספות

סיבוכים של דלקת מפרקים שגרונית

דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה אוטואימונית הפוגעת ב-0.5% עד 1% מהאוכלוסייה. זוהי מחלה רב מערכתית הפוגעת בעיקר במפרקים וגורמת להרס הסחוס ולעיוות המפרק. כשהדלקת אינה מאוזנת היטב, (אמצעות טיפול תרופתי, התערבות ניתוחית  או טיפולים שאינם תרופתיים) היא עלולה לגרום לסיבוכים רבים. אלה חלק מהמצבים הרפואיים שהסובלים מדלקת מפרקים שגרונית רגישים אליהם יותר מאשר האוכלוסייה הבריאה:

כיצד מתמודדים עם דלקת מפרקים בחורף?

בין מדרכות חלקלקות בגלל הגשם, החמרת כאבי המפרקים בגלל הקור ושפעת הגורמת לכאבי שרירים, החורף  יכול להיות עונה אכזרית לסובלים מבעיות מפרקים. אמנם ישנם מטופלים שמרגישים טוב יותר בחורף אך רובם המוחלט של הסובלים מדלקת מפרקים סובל מהחמרה בתסמיני הדלקת בעונת הקור. אין סיבה מדעית מובהקת לכך שמזג אוויר קר מחמיר את הכאב והנוקשות במפרקים

טיפול לא ניתוחי בדלקת מפרקים ניוונית של הברך

דלקת מפרקים ניוונית של הברך פוגעת בסחוס הברך עד לשחיקתו המלאה וגורמת לחולים בה כאב, נפיחות ומגבלות בתנועה עד כדי פגיעה בחיי היומיום. האפשרות הניתוחית נשקלת כאשר קיימת פגיעה משמעותית באיכות החיים ונראה שניתוח החלפת מפרק הוא האפשרות היחידה העומדת על הפרק שיכולה לשפר את המצב. בשלבים ראשוניים של הדלקת ישנן מספר אפשרויות לא כירורגיות

הנדסת רקמות וטיפול בדלקת מפרקים ניוונית

דלקת מפרקים ניוונית היא מחלה השוחקת בהדרגה את הסחוס המפרקי, שנועד לאפשר לעצמות תנועה חלקה וקלה. ככל ששכבת הסחוס נשחקת, החיכוך בין העצמות גובר, מה שמוביל לנפיחות, נוקשות וכאב. דלקת מפרקים היא מחלה חשוכת מרפא, שנחשבת היום לאחת הסיבות המובילות למוגבלות אצל מבוגרים. אמנם ניתן לאזן את השפעות המחלה באמצעות טיפול תרופתי, זריקות ופיזיותרפיה או

איך מתחזקים את המפרקים בזמן העבודה

כמו מבנה הבנוי מלבנים ומלט, גם את הגוף שלנו, המורכב מעצמות, בשר ודם יש לשמר ולתחזק. הדרך שלנו לתחזוקה שוטפת של הגוף היא דרך אורח החיים הבריא: תזונה, פעילות גופנית והקשבה לכל שינוי. כמעט כל תנועה פיזית יכולה לעזור לא רק בהקלה על כאבי מפרקים אלא גם בשמירה על טווח התנועה שלהם, בירידה במשקל, בשיפור

מתי כדאי להחליף את מפרק הברך?

אחת השאלות השכיחות של מטופלים הסובלים מדלקת במפרק הברך היא: האם הגיע הזמן לניתוח? שאלה פשוטה אבל מורכבת – כי התשובה עליה תלויה לא רק במצבו של מפרק הברך אלא במצבו הכללי של המטופל – במוכנות הנפשית שלו לניתוח, בהיסטוריה הרפואית שלו ובאורח חייו. לרוב, שני המדדים העיקריים שלפיהם מתקבלת החלטה הם איכות החיים וההערכה

כאבי ברכיים המחמירים בלילה

כאבי ברכיים בלילה הם תופעה מאוד נפוצה, בעיקר כשמדובר על כאבי ברכיים הנגרמים מדלקת מפרקים ניוונית (אוסטיאוארטריטיס) – השכיחה מבין דלקות המפרקים הקיימות. לעתים גם מגע מזערי בין הברך למיטה יכול ליצור אי-נוחות המפריעה לשינה סדירה וטובה. אמנם החולים בדלקת מפרקים לא סובלים מכאבים רק בלילה – מטופלים רבים מדווחים על כאבים גם בשעות אחרות

שינוי גודל גופנים